بیماری های اسکلتی عضلانی

بیماری های اسکلتی عضلانی در اثر معلولیت های فیزیکی که به استخوان، ماهیچه و مفصل مربوط است ایجاد می شود و شدت و درگیری آن ها در افراد مختلف متفاوت می باشد.

دردی که بر اثر انواع اختلالات اسکلتی عضلانی ایجاد می شود زندگی و فعالیت روزمره فرد را دچار اختلال خواهد نمود.

بیماریهای اسکلتی عضلانی جزو بیماری های شایع است و با افزایش سن احتمال ابتلا به آن نیز بیشتر می شود.

مهمترین عامل برای درمان و جلوگیری از آسیب بیشتر بدن تشخیص زود هنگام انواع بیماری های عضلانی اسکلتی است.

انواع بیماری های اسکلتی عضلانی
شانه، مچ دست، گردن، لگن، ساق پا، زانو، کف پا و کمر شامل ناحیه بالا و پایین آن جزو قسمت هایی از بدن هستند که خطر ابتلا به بیماری های اسکلتی عضلانی در آن ها بیشتر است.

نشانه های بیماری های اسکلتی عضلانی
بیماری های اسکلتی عضلانی میزان حرکت بدن را محدود می کند و فرد فعالیت هایی که به راحتی قبلا انجام می داده است را قادر نخواهد بود انجام دهد.

در صورت داشتن درد در کمر، تورم، درد کسل کننده، سفت شدن و احساس درد در مفصل به پزشک مراجعه نمایید.

متداول ترین بیماری های اسکلتی عضلانی :
آرتروز
آرتریت روماتوئید
التهاب تاندون
درد در ناحیه پایینی کمر
فیبرومیالژیا
نقرس
اسکولیوزیس
علت ابتلا به بیماری های اسکلتی عضلانی
پارامترهای مهم شامل بیماریهای اسکلتی عضلانی ناشی از کار ، سن، میزان فعالیت های بدنی فرد است.

به طوری که قرار گرفتن بدن در یک حالت خاص و انجام یک فعالیت بدنی خاص می تواند موجب فرسودگی بافت بدن در ناحیه مورد نظر گردد.

بیماری های استخوانی و مفصلی با افزایش سن بیشتر می شود به طوری که استخوان و مفاصل با افزایش سن آسیب پذیر می گردند اما قابل ذکر است که افزایش سن دلیل بر مبتلا شدن به این بیماری نیست.

درمان بیماری های اسکلتی عضلانی
انواع بیماری های استخوانی و درمان آن ها به شدت آسیب دیدگی مربوط می باشد.

در مراحل اولیه بیماری درد با تجویز حرکات ورزشی خاص و داروهای مسکن قابل تسکین خواهد بود.

در صورتی که بیماری پیشرفت کرده باشد روش های متفاوتی برای درمان و کنترل درد نیاز است شامل کاردرمانی و فیزیوتراپی ، تجویز دارو نیز ممکن است قسمتی از درمان باشد.

استفاده از آتل که حرکت مفصل را محدود کرده و موجب تسریع در روند می شود.

لیزر درمانی یا ازن تراپی
کاهش استرس از طریق تکنیک های تمدد اعصاب و بیوفیدبک