2,262
3 دقیقه

التهاب تاندون کف پا

  1. خانه
  2. کف پا
  3. التهاب تاندون کف پا
التهاب تاندون کف پا

التهاب تاندون کف پایی یا فاشئیت پلانتار:

تمرینات توانبخشی که می تواند به بهبود شما کمک کند می پردازیم.لازم به ذکر است این تمرینات برای اشخاصی که درد کف پا دارند نیز بسیار مفید است.

تمرین شماره یک  Prone hip extension

بر روی زمین دراز بکشید، دست ها را در کنار بدن قرار دهید و سر و سینه را بلند کنید؛ عضلات شکم را منقبض کرده و در حالی که باسن خود را سفت کرده اید از مفصل ران پای آسیب دیده را رو به بالا حرکت دهید ، حدود ۲۰ سانتیمتر از زمین جدا کنید .ساق پا را مستقیم نگه داشته و این وضعیت را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید سپس پا را شل کرده و به آرامی پایین آورید. این حرکت را  در دو ست و هر ست با ۱۵ تکرار انجام دهید.

تمرین شماره دو Side-lying leg lift

به پهلو بر روی زمین روی سمت سالم خود دراز بکشید  به نحوی که پای آسیب دیده در بالا قرار گیرد. درحالی که عضلات ران سفت کرده اید پای آسیب دیده را به ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر از زمین جدا کنید، ساق پا مستقیم باشد. حال پا را به آرامی رو به موقعیت اول حرکت دهید. این حرکت را در دو ست و هر ست با ۱۵ تکرار انجام دهید.

تمرین شماره سه Frozen can roll

روی یک صندلی بنشینید، با استفاده از یک بطری آب خصوصا” اگر آب یخ زده باشد، قوس کف پای آسیب دیده را روی آن بگذارید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه پا را روبه جلو و عقب حرکت دهید، این حرکت اگر در صبح انجام شود بهتر است.

تمرین شماره چهار Towel stretch

روی یک سطح سخت پاها را دراز کنید؛ با استفاده از یک حوله؛ آن را به دور پای آسیب دیده حلقه کنید، سپس در حالی که انگشتان پا صاف و کشیده هستند، حوله را به سمت بدن حرکت دهید تا کشش ایجاد شود، این وضعیت را ۱۵ تا ۳۰  ثانیه نگه دارید سپس حوله را شل کنید.این حرکت را ۳ بار تکرار کنید.

تمرین شماره پنج Standing calf stretch

به فاصله یک دست از دیوار فاصله بگیرید پای آسیب دیده را نسبت به پای سالم عقب تر قرار دهید؛ سپس در حالی که کف دست ها را بر روی دیوار قرار داده اید؛ به آرامی بدن را به دیوار نزدیک کنید، تا زمانی که در ناحیه ساق پا کشش احساس شود،  در این وضعیت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه بمانید، سپس به موقعیت اول برگردید .این حرکت را ۳ بار تکرار کنید. می توانید در طول روز این حرکت را چند بار تکرار کنید.

التهاب تاندون کف پا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست